Dieseltanker
Arvid Gimre AS med fokus på:
Kvalitet – Holdbarhet – Brukervennlighet – Driftssikkerhet – Kvalitet er rimeligst over tid!
Mest lønnsomt med runde dieseltanker
Det er mange fordeler med runde anleggstanker for anleggsdrift. De er både rimeligere og holder seg best over tid.
Bedre tømming og renere tank
En rund tank tømmes bedre. Når sugepunktet står i bunnen er det ca 50 prosent mer væske igjen på en firkantet tank, enn en rund tank . En rund tank har mindre hjørner som kan forårsake oppblomstring av bakterier (dieseldyr) i selve tanken over tid. Runde tanker er også mye enklere å gjøre ren innvendig. Firkantete tanker har derfor høy rengjøringskostnad og kan føre til driftsstans på maskinen.
Mindre rust og fukt
Galvaniserte ben, gjør at selve tanken kommer opp fra bakken og at lakken ikke blir skadet. Kommer ikke tanken seg over bakken kan det danne seg fuktighet som kan føre til rustdannelser. Med galvaniserte ben holder tanken seg finere på utsiden og samtidig beskytter tanken for vann på bakken. Bena som er boltet fast til tanken kan byttes eller repareres.
Siden tanken står på ben er den mer beskyttet ved bruk av truck. Man må derimot være obs på at det kan oppstå skader i lakken hvis gaflene ikke treffer ordentlig på lommene. Ved lakkslitasje oppstår rust. Galvaniseringen tåler mye mer enn lakkering. Lommene og tanken har en viss avstand mellom seg, slik at det ikke er mulig å skrape opp lakken på tanken.
Mer utstyr
Runde anleggstanker har større pumperom. Det er også lettere å få tak i mer pumpeutstyr, som filter og smøremidler. Det er også mulighet for å ettermontering av andre type filter. Heisestropper er ikke i konflikt med døren til pumperom. Døren på de runde anleggstankene er på siden og lokket på de firkanta tankene er på toppen.
Vi kan leverer 2500 liter og 3000 liter tanker med HD-bein som er helsveiste til kunder som ikke vil ha galvaniserte. Dette er for å ivareta den runde formen som igjen gir mange fordeler.
En rund dieseltank kan levere tank med dobbelt pumpesystemer, elektrisk og han-pumpe i samme tank.
GT-modellen har begrenset plass i pumperommet. Denne modellen er egentlig beregnet som en tank for aggregat som suger direkte fra tanken. Ikke noe filter som pumpen kan suge gjennom.
GT-modellen har en fordel fordi den kan stables og derfor rimeligere transportere. Gaffellommer står utsatt til hvis en bommer litt, og det vil oppstå rust når lakken skrapes opp i bånd.